Rzeszów, dnia 21 listopada 2020 r.
ZMIANY W OBOWIĄZUJĄCYM REGULAMINIE ŚWIADCZENIA USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH PRZEZ DATA-COM PIOTR DATA
- § 2 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
W przypadku zawierania Umowy z Konsumentem poza lokalem przedsiębiorstwa Dostawcy Usług lub na odległość, Abonent ma prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy poprzez złożenie Dostawcy Usług oświadczenia zawierającego wolę odstąpienia od Umowy. Oświadczenie to można złożyć z wykorzystaniem formularza udostępnionego przez Dostawcę Usług w formie pisemnej bądź dokumentowej, w siedzibie lub BOK Dostawcy Usług, w rozmowie telefonicznej (pod numerem Dostawcy Usług wskazanym w Umowie), poprzez wysłanie listownie na adres siedziby/BOK Dostawcy Usług albo poprzez wiadomość mailową (wysłaną na adres Dostawcy Usług wskazany w Umowie z adresu e-mail Abonenta umożliwiającego weryfikację tożsamości Abonenta), przy czym nadanie listu/wiadomości w powyższym 14-dniowym terminie wystarczy do jego zachowania.
- W § 2 ust. 5 uchyla się zdanie 1.
- Dodaje się do § 5 ust. 7 o następującym brzmieniu:
Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, o której mowa w § 10 ust. 12-16, z przyczyn leżących po stronie Dostawcy Usług:
- a jest on dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet - Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie świadczone Usługi, liczonej według rachunków z ostatnich trzech Okresów rozliczeniowych;
- a jest on nowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet - Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie usługi świadczone Abonentowi przez dotychczasowego dostawcę usług, liczonej według rachunków tego dostawcy z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych.
- § 10 ust. 11 otrzymuje następującą treść:
Z chwilą rozwiązania, wygaśnięcia Umowy dostęp do Strony WWW Abonenta zostaje zablokowany, a znajdujące się tam dane są przechowywane i usuwane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W przypadku rozwiązania Umowy, w ramach której Dostawca Usług zapewniał Abonentowi dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z jego nazwą handlową lub znakiem towarowym, Abonent może żądać od Dostawcy Usług zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 12 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy.
- Dodaje się do § 10 ust. 12-16 o następującym brzmieniu:
- W przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
- Dostawca Usług wykonuje aktywację Usługi w najkrótszym możliwym terminie uzgodnionym z Abonentem, jednak nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia zakończenia obowiązywania umowy łączącej Abonenta z dotychczasowym dostawcą usług dostępu do sieci Internet.
- W przypadku rozwiązania Umowy, Dostawca Usług jest zobowiązany świadczyć Usługę na dotychczasowych warunkach do czasu uzgodnionego przez nowego dostawcę usługi dostępu do sieci Internet z Abonentem terminu aktywacji tej nowej usługi.
- Uzgodnienie terminów, o których mowa w ust. 13 i 14 powyżej, powinno nastąpić niezwłocznie na Trwałym nośniku.
- Za czynności związane z realizacją uprawnienia, o którym mowa w ust. 12-15 powyżej, Dostawca Usług nie pobiera opłat od Abonenta.
ZMIANY W UMOWACH O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH ZAWARTYCH Z DATA-COM PIOTR DATA
- § 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
Z zastrzeżeniem § 4 ust. 11, Strony mogą rozwiązać Umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca. Z zastrzeżeniem § 4 ust. 11, termin wypowiedzenia biegnie od pierwszego dnia miesiąca po miesiącu, w którym nastąpiło wypowiedzenie, a datą nadającą bieg terminowi jest data wpływu wypowiedzenia do drugiej strony. Wypowiedzenie czy rozwiązanie Umowy przez Dostawcę Usług może nastąpić tylko z ważnych przyczyn, określonych poniżej i wymaga zachowania formy pisemnej.
- § 4 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
Jeżeli Abonent zawarł Umowę na czas określony, a na 30 dni przed upływem okresu, na jaki została zawarta Umowa, nie zawiadomi Dostawcy usług, iż nie zamierza nadal korzystać z Usługi dostęp do Internetu, wówczas przyjmuje się, iż Umowa zostaje przedłużona na czas nieokreślony.
- § 4 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
Oświadczenia Abonenta o braku woli automatycznego przedłużenia na czas nieokreślony Umowy zawartej na czas określony, o odstąpieniu od Umowy, o rozwiązaniu Umowy bądź o wypowiedzeniu Umowy, pod rygorem nieważności zostać dokonane w formie pisemnej bądź dokumentowej i mogą zostać złożone w siedzibie lub BOK Dostawcy Usług, w rozmowie telefonicznej (pod numerem telefonu 501318014), poprzez wysłanie listownie na adres siedziby/BOK Dostawcy Usług albo poprzez wiadomość mailową (wysłaną na adres Dostawcy Usług: info@d-com.pl z adres e-mail umożlwiającego Dostawcy Usług weryfikację tożsamości Abonenta).
- Dodaje się ust. 11-15 do § 4 o następującym brzmieniu:
- W przypadku gdy Umowa zawarta na czas określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie koszty świadczenia usług telekomunikacyjnych objętych umową.
- Przed automatycznym przedłużeniem Umowy, o którym mowa w ust. 4, Dostawca Usług informuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na Trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu Umowy, sposobach jej rozwiązania, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
- Po automatycznym przedłużeniu Umowy, o którym mowa w ust. 4, Dostawca Usług co najmniej jeden raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
- W przypadku złożenia przez Abonenta w formie dokumentowej oświadczenia, o którym mowa w ust. 9, Dostawca Usług niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadamia Abonenta o jego otrzymaniu przez:
- wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie - w przypadku Abonenta, który wskazał numer niegeograficzny;
- wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie - w przypadku Abonenta, który wskazał numer geograficzny.
- Dostawca Usług potwierdza Abonentowi na Trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia, o którym mowa w ust. 9, w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia, wskazując nazwę usługi będącej przedmiotem oświadczenia Abonenta, dzień otrzymania oświadczenia Abonenta i dzień rozwiązania/odstąpienia od Umowy.