przez DATA-COM Piotr Data z/s w Rzeszowie, przy ul. prof. A. Krzyżanowskiego 28/24, zwanego dalej Dostawcą Usług. Regulamin określa zakres i warunki wykonywania Usług telekomunikacyjnych przez Dostawcę Usług i składa się z następujących części:
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
- Abonent - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, z którą Dostawca Usług zawarł umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych;
- Konsument - osoba fizyczna (także osoba fizyczna będąca Abonentem), dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Okres rozliczeniowy – okres, za który dokonywane są rozliczenia zobowiązań Abonenta wobec Dostawcy z tytułu świadczenia Usług. Okres równy jednemu miesiącowi kalendarzowemu, chyba że Umowa stanowi inaczej. W przypadku rozpoczęcia świadczenia Usług w dniu nie będącym pierwszym dniem miesiąca lub rozwiązania, wygaśnięcia lub odstąpienia od Umowy w dniu nie będącym ostatnim dniem miesiąca, okresem rozliczeniowym jest okres od dnia rozpoczęcia świadczenia Usług do ostatniego dnia miesiąca, w którym miało miejsce rozpoczęcie świadczenia Usług lub okres od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego do dnia rozwiązania, wygaśnięcia lub odstąpienia od Umowy;
- Opłata abonamentowa - miesięczna opłata za prawo do korzystania przez Abonenta z usług telekomunikacyjnych oferowanych przez Dostawcę Usług na podstawie pisemnej umowy zawartej z Abonentem;
- Dostawca Usług - DATA-COM Piotr Data, ul. prof. A. Krzyżanowskiego 28/24, 35-329 Rzeszów,adres BOK Dostawcy usług: 35-328 Rzeszów, ul. Paderewskiego 11 b;
- Przedsiębiorca-konsument – Abonent będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (samodzielnie bądź w formie spółki cywilnej);
- Sieć Dostawcy Usług - zespół linii telekomunikacyjnych i urządzeń wykorzystywanych przez Dostawcę Usług do świadczenia Usługi m.in.: urządzenia aktywne i pasywne, drenaże i okablowanie telekomunikacyjne, przyłącza do budynków, przewieszki, anteny, switche;
- Siła wyższa - zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia w chwili dokonywania czynności prawnej, a w szczególności: działanie sił przyrody, wojna, strajki, zamieszki, demonstracje, niepokoje społeczne, awarie w dostawie energii, epidemie, pandemie, zmiana przepisów prawa, akty władzy państwowej lub samorządowej oraz innych organów państwa;
- Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające Konsumentowi, Przedsiębiorcy-konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, np. pendrive (pamięć USB), twardy dysk, inny nośnik informatyczny, papier, płyta CD-ROM, płyta DVD, plik PDF;
- Umowa - pisemna umowa z Abonentem, zawierana na warunkach określonych między innymi w niniejszym Regulaminie, na podstawie której Dostawca Usług zobowiązuje się do świadczenia usług telekomunikacyjnych na rzecz Abonenta, a Abonent zobowiązuje się do terminowego regulowania należności za usługi i przestrzegania postanowień Umowy i Regulaminu;
- Urządzenia Abonenckie - wszelkie urządzenia udostępniane Abonentowi na czas trwania Umowy w celu świadczenia Usług na rzecz Abonenta, które pozostają własnością Dostawcy Usług, niezależnie od miejsca ich instalacji;
- Usługi - usługi telekomunikacyjne świadczone na rzecz Abonenta przez Dostawcę Usług, w tym w szczególności, ale nie wyłącznie, usługi dostępu do Internetu;
- Cennik - wykaz usług wraz z zestawieniem rodzaju, technologii oraz wysokości opłat;
- Przyłącze – część Sieci Dostawcy Usług wraz z Urządzeniem Abonenckim, umiejscowiona w Lokalu Abonenta, stanowiąca własność Dostawcy Usług. Przyłączem jest także zakończenie Sieci w lokalu Abonenta lub doprowadzone do lokalu Abonenta w tych sytuacjach, w których Abonent jest właścicielem tego zakończenia lub gwarantuje, że posiada do niego tytuł prawny;
- Ustawa - ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2018 r. poz. 1954 wraz z późn. zm.);
- Strona www - www.d-com.pl
- Umowa zawierana jest na czas nieokreślony lub określony, zgodnie z postanowieniami Umowy.
- Cennik świadczenia usług telekomunikacyjnych obowiązujący u Dostawcy usług oraz Regulamin, a także Regulaminy promocji dostępne są na stronie internetowej Dostawcy usług, a także są przekazywane Abonentowi nieodpłatnie na Trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta została Umowa oraz na każde żądanie Abonenta na piśmie, na wskazany przez Abonenta adres poczty elektronicznej lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość. Na wniosek zamawiającego/Abonenta dokumenty te, wraz z wzorem Umowy przesyłane są przez Dostawcę usług przed zawarciem Umowy w formacie PDF (lub innym, pozwalającym na odtworzenie przesłanych wzorców i informacji w niezmienionej postaci) na wskazany przez zamawiającego/Abonenta adres poczty elektronicznej bądź udostępnianie i przekazywane są w siedzibie Dostawcy Usług.
- W przypadku Umowy zawieranej na odległość lub poza lokalem Dostawcy usług, za zgodą Abonenta informacje, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta będą mu przesyłane w pliku PDF (lub innym, pozwalającym na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci) pocztą elektroniczną przed podpisaniem Umowy, na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej .
- W przypadku zawierania Umowy z Konsumentem lub Przedsiębiorcą-konsumentem poza lokalem przedsiębiorstwa Dostawcy Usług lub na odległość, Abonent ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od daty zawarcia Umowy poprzez złożenie Dostawcy Usług oświadczenia zawierającego wolę odstąpienia od Umowy. Oświadczenie to można złożyć z wykorzystaniem formularza udostępnionego przez Dostawcę Usług w formie pisemnej bądź dokumentowej, w siedzibie lub BOK Dostawcy Usług, w rozmowie telefonicznej (pod numerem Dostawcy Usług wskazanym w Umowie), poprzez wysłanie listownie na adres siedziby/BOK Dostawcy Usług albo poprzez wiadomość mailową (wysłaną na adres Dostawcy Usług wskazany w Umowie z adresu e-mail Abonenta umożliwiającego weryfikację tożsamości Abonenta), przy czym nadanie listu/wiadomości w powyższym 14-dniowym terminie wystarczy do jego zachowania.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, zgodnie z ust. 4, Abonent zobowiązany jest zwrócić niezwłocznie zainstalowane Urządzenia Abonenckie, a Dostawca Usług zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od Abonenta płatności, z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej. W razie odstąpienia od Umowy przez Abonenta, Dostawca Usług zwraca Abonentowi wszystkie dokonane przez niego płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Abonenta o odstąpieniu od Umowy. Jeśli Dostawca Usług udostępnił Abonentowi Sprzęt na czas obowiązywania Umowy np. router, uprawniony jest do wstrzymania się ze zwrotem dokonanych przez Abonenta płatności do czasu otrzymania Sprzętu z powrotem lub dostarczenia przez Abonenta dowodu jego odesłania.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 5, jeżeli Abonent złożył wniosek o rozpoczęcie świadczenia mu Usług lub wykonanie Usługi np. instalacyjnej, przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od Umowy, obowiązany jest do zapłaty na rzecz Dostawcy Usług za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy, w tym opłaty za Instalację, wskazanej w Umowie lub Cenniku. W odniesieniu do opłat abonamentowych, Abonent zobowiązany jest do zapłaty kwoty proporcjonalnej do czasu świadczenia mu Usługi, z uwzględnieniem ceny wskazanej w Umowie lub Cenniku.
- Dostawca Usług może uzależnić zawarcie Umowy od podania przez Abonenta danych niezbędnych do jej zawarcia. Przy zawieraniu Umowy Abonent powinien udostępnić oraz udokumentować posiadany tytuł prawny do lokalu, w którym ma być zainstalowane Przyłącze (np. przydział lokalu, odpis z księgi wieczystej, umowę najmu itp.).
- Dostawca Usług zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów i informacji, w zakresie w jakim jest to potrzebne do świadczenia Usług oraz jest dozwolone lub wymagane przepisami prawa, w tym dokumentów potwierdzających możliwość wykonania zobowiązań Abonenta wobec Dostawcy Usług. W przypadku posiadania przez Abonenta tytułu prawnego do nieruchomości innego niż prawo własności, prawo użytkowania wieczystego lub spółdzielcze prawo do lokalu, wykonanie przyłącza wymaga przedstawienia przez niego pisemnej zgody odpowiednio właściciela, użytkownika wieczystego nieruchomości lub członka spółdzielni mieszkaniowej.
- Przepisu ust. 7 powyżej nie stosuje się do właściciela, użytkownika wieczystego nieruchomości lub członka spółdzielni mieszkaniowej będącego osobą prawną.
- Dostawca Usług ma prawo odmówić zawarcia Umowy i świadczenie Usług, w szczególności gdy :
- Dostawca Usług nie ma możliwości technicznych realizacji Usług,
- Abonent nie przedstawił wymaganych dokumentów, określonych w § 2 ust. 7 Regulaminu,
- Abonent nie uzyskał zgody na zainstalowanie urządzeń niezbędnych do świadczenia Usług, w tym Urządzeń Abonenckich,
- Abonent nie posiada możliwości wykonania zobowiązań Abonenta wobec Dostawcy Usług, w tym zalega z jakimikolwiek opłatami wobec Dostawcy Usług,
- proponowany przez Abonenta zakres lub sposób korzystania z Sieci może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie Sieci i Usługi świadczone na rzecz pozostałych Abonentów bądź naruszałby obowiązujące przepisy prawa lub warunki umów zawartych z innymi podmiotami,
- z innych powodów, z zastrzeżeniem, iż taka odmowa nie jest sprzeczna z Ustawą.
- Dostawcy Usług przysługuje prawo do wprowadzania promocji, które obowiązują w ustalonych terminach i na konkretnych obszarach. Szczegółowe warunki promocji, w tym zasady naliczania Opłat, określa regulamin danej promocji, dostępny na stronie internetowej Dostawcy Usług.
- Korzystanie z promocji przez Abonenta jest dobrowolne. Abonent może skorzystać z promocji, jeżeli tylko spełnia on warunki określone w Regulaminie Promocji.
- W przypadku korzystania przez Abonenta z Promocji niniejszy Regulamin jest wiążący w zakresie nieuregulowanym w regulaminie dotyczącym promocji.
- W przypadku, gdy Umowa lub promocja przewiduje przyznanie Abonentowi upustu lub ulgi, Dostawcy Usług przysługuje roszczenie odszkodowawcze z tytułu jednostronnego rozwiązania Umowy przez Abonenta lub Dostawcę Usług z winy Abonenta, przed upływem okresu, na który była zawarta. Odszkodowanie to nie może przekroczyć wartości upustu lub ulgi przyznanego Abonentowi w Umowie, pomniejszonego o proporcjonalną wartość upustu i ulgi za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie o zwrot ulgi nie przysługuje w przypadku rozwiązania Umowy przez Abonenta przed rozpoczęciem świadczenia Usług, chyba że przedmiotem ulgi jest telekomunikacyjne urządzenie końcowe.
- Abonent wyraża zgodę na instalację i eksploatację Urządzeń Abonenckich w lokalu, do którego posiada tytuł prawny.
- Zgoda na instalację i eksploatację Urządzeń Abonenckich oznacza m.in. zgodę na przeprowadzenie kabli, przewiercanie niezbędnych otworów w Lokalu, zainstalowanie zakończenia Sieci oraz innych urządzeń, w sposób wskazany przez Dostawcę Usług.
- Abonent zobowiązany jest umożliwić Dostawcy Usług, w możliwie najkrótszym czasie, instalację Urządzeń Abonenckich, w sposób niepowodujący uszkodzeń wyposażenia lokalu.
- Podczas instalacji Urządzeń Abonenckich w lokalu powinien przebywać Abonent lub upoważniona przez niego pełnoletnia osoba.
- W przypadku, gdy do korzystania z Usług na czas obowiązywania Umowy niezbędne są Urządzenia Abonenckie, Dostawca Usług zapewni je Abonentowi. Opłata za korzystanie z Urządzenia Abonenckiego zawarta jest w Opłacie abonamentowej, chyba że Umowa przewiduje inaczej. Potwierdzeniem zainstalowania lub udostępnienia Abonentowi Urządzeń Abonenckich jest złożenie podpisu przez Abonenta na protokole lub Umowie, w której wyspecyfikowano przekazany Abonentowi sprzęt przez Dostawcę Usług. Podpisanie przez Abonenta protokołu lub Umowy, w której wyspecyfikowano przekazany sprzęt, stanowi potwierdzenie, że Urządzenia Abonenckie nie posiadały jawnych uszkodzeń lub wad w chwili odbioru.
- Wszystkie Urządzenie Abonenckie i Przyłącza działające w sieci Dostawcy Usług stanową własność Dostawcy Usług, chyba że Abonent gwarantuje, że Przyłącze lub zakończenie sieci jest jego własnością. Abonent ponosi wszelkie opłaty niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Urządzenia Abonenckiego (np. za energię elektryczną,). Abonent ponosi wyłączną odpowiedzialność za zapewnienie warunków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Urządzenia Abonenckiego, w szczególności: zasilanie energią elektryczną, warunki klimatyczne (odpowiednia temperatura, wilgotność), zapylenie pomieszczenia, zabezpieczenie przed dziećmi, zdarzeniami losowymi, pogodowymi oraz zwierzętami.
- Abonent zobowiązuje się używać Urządzenie Abonenckie zgodnie z jego przeznaczeniem i wymogami prawidłowejeksploatacji.
- Abonent nie może dokonywać samodzielnie napraw i modernizacji Urządzenia Abonenckiego, polegających w szczególności na zmianie oprogramowania lub jego konfiguracji, bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy Usług.
- Abonent zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Dostawcę Usług o wszelkich nieprawidłowościach w pracy, usterkach lub uszkodzeniach Urządzenia Abonenckiego.
- Naprawa lub wymiana Urządzenia Abonenckiego wykonywana jest przez Dostawcę Usług i na jego koszt, z zastrzeżeniem §3 ust. 11 poniżej.
- Abonent odpowiada za uszkodzenie, utracenie lub zniszczenie Urządzenia Abonenckiego lub jego części, w pełnej wysokości szkody poniesionej przez Dostawcę Usług, spowodowane winą umyślną lub rażącym niedbalstwem. Dostawca Usług ma prawo obciążyć Abonenta kosztami naprawy Urządzenia Abonenckiego w przypadku stwierdzenia, że uszkodzenie powstało w szczególności na skutek: samowolnej naprawy lub modernizacji dokonanej przez Abonenta, uszkodzenia lub zniszczenia Urządzenia Abonenckiego (w tym zdarzenia losowe, np. uszkodzenie Urządzenia Abonenckiego poprzez przepięcie elektryczne w trakcie burzy na skutek zaniechania przez Abonenta wyłączenia Urządzenia Abonenckiego z sieci elektrycznej na czas burzy), nieprawidłowego działania podłączonych urządzeń Abonenta.
- Abonent nie może bez zgody Dostawcy Usług, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, udostępnić Urządzenia Abonenckiego na podstawie jakiegokolwiek tytułu prawnego osobie trzeciej. Przez udostępnienie rozumie się również podłączanie do Urządzenia Abonenckiego, bezpośrednio lub pośrednio, urządzeń końcowych niebędących w wyłącznej dyspozycji Abonenta, w tym użytkowanych przez Abonenta wspólnie z osobami trzecimi.
- Abonent zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Dostawcę Usług o opuszczeniu Lokalu (utracie tytułu prawnego do lokalu), w którym zainstalowane jest Urządzenie Abonenckie.
- Niezwłocznie po wygaśnięciu, rozwiązaniu lub odstąpieniu od Umowy, Abonent jest zobowiązany do zwrotu Urządzenia Abonenckiego w stanie nie gorszym, niż wskazywałaby na to jego normalna eksploatacja w terminie 14 dni od dnia rozwiązania Umowy, lub umożliwić Dostawcy Usług demontaż. Zwrot Urządzeń Abonenckich następuje na koszt Abonenta. W przypadku odstąpienia od Umowy, Abonent ponosi odpowiedzialność względem Dostawcy usług za zmniejszenie wartości Urządzenia Abonenckiego, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza jego przeznaczenie, w tym za uszkodzenie lub zużycie w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
- W przypadku braku możliwości zwrotu przez Abonenta Urządzenia Abonenckiego lub jego zwrotu w stanie gorszym niż wynikałoby to z normalnego zużycia przy prawidłowej eksploatacji, Abonent zobowiązany jest do zwrotu Dostawcy Usług kwoty umożliwiającej odtworzenie Urządzenia Abonenckiego. Płatność kwoty będzie następowała na podstawie Faktury vat terminie 14 dni od daty jej wystawienia.
- Jeżeli świadczenie Usług wiąże się z koniecznością zainstalowania Urządzeń Abonenckich, Dostawca Usług rozpoczyna świadczenie Usług w terminie wyznaczonym w Umowie. Jeżeli Umowa nie określa terminu rozpoczęcia świadczenia Usług przez Dostawcę Usług, Dostawca Usług powinien rozpocząć ich świadczenie po weryfikacji tożsamości Abonenta, nie później niż 30 dni od daty uzyskania przez Abonenta zgody na instalację Urządzeń Abonenckich i innych urządzeń niezbędnych do świadczenia usług przez Dostawcę Usług.
- Z dniem rozpoczęcia świadczenia Usługi Abonent może korzystać z Usług w zakresie i na warunkach określonych Umową.
- W przypadku instalacji lub deinstalacji przez Dostawcę Usług, na potrzeby Usługi, Urządzeń Abonenckich, Abonent zapewni Dostawcy Usług wstęp na teren Abonenta oraz zapewni dostęp, do niezbędnych dla przeprowadzenia instalacji, deinstalacji i testów, miejsc Abonenta, w szczególności miejsc, w których będą zainstalowane Urządzenia Abonenckie. Abonent zobowiązany jest do udostępnienia miejsc instalacji na każde wezwanie Dostawcy Usług, w szczególności w celu usunięcia Awarii i zwrotu Urządzenia Abonenckiego.
- Dostawca Usług rozpoczyna naliczanie opłat związanych ze świadczeniem Usługi od dnia uruchomienia Usługi Abonentowi, chyba że Umowa stanowi inaczej.
- W przypadku zgłoszenia przez Abonenta zastrzeżeń do protokołu, Strony pisemnie ustalą następny termin podpisania takiego protokołu, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 14 dni od dnia doręczenia Dostawcy Usług zastrzeżeń do protokołu rozpoczęcia świadczenia Usług.
- W przypadku bezskutecznego upływu terminu, o którym mowa w § 4 ust. 5 Regulaminu, Abonent może odstąpić od Umowy, zaś odpowiednio stosuje się § 2 ust. 4-6 Regulaminu.
- Jeżeli świadczenie Usług nie wiąże się z koniecznością zainstalowania Urządzeń Abonenckich, Dostawca Usług rozpoczyna świadczenie Usług w terminie wyznaczonym w Umowie. Jeżeli Umowa nie określa terminu rozpoczęcia świadczenia Usług przez Dostawcę Usług, Dostawca Usług powinien rozpocząć ich świadczenie po weryfikacji tożsamości Abonenta, nie później niż 30 dni od daty zawarcia Umowy.
- Dostawca usług uzależnia rozpoczęcie świadczenia Usług od weryfikacji tożsamości Abonenta, wedle następującej procedury:
a) Potwierdzenia tożsamości przez instalatora lub inną osobę upoważnioną przez Dostawcę usług, podczas instalacji;
b) Osobistego potwierdzenia tożsamości przez Abonenta w biurze obsługi Dostawcy usług;
c) Potwierdzenia dokonanego przez bank, po dokonaniu jakiejkolwiek opłaty przez Abonenta.
- Dostawca Usług ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usług na zasadach określonych w Umowie, Regulaminie, przepisach ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz przepisach kodeksu cywilnego i przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz w innych obowiązujących przepisach prawa.
- Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności za brak sygnału telekomunikacyjnego w Sieci lub nienależytą jego jakość, wynikające z:
- Siły wyższej,
- nielegalnego lub niezgodnego z Umową/Regulaminem korzystania z Sieci,
- uszkodzenia Przyłącza z przyczyn leżących po stronie Abonenta, przy czym usunięcie takich uszkodzeń następuje na wniosek i koszt Abonenta,
- wadliwego działania Sprzętu Odbiorczego Abonenta lub jego niedostosowania do obowiązujących standardów technicznych.
- Dostawca Usług nie jest zobowiązany do dokonywania napraw, modyfikacji i regulacji sprzętu należącego do Abonenta.
- Za każdą przerwę w świadczeniu usługi wywołanej awarią, w tym w sytuacji, kiedy nie został osiągnięty określony w Umowie poziom jakości świadczonych Usług, Abonentowi przysługuje względem Dostawcy usług prawo żądania upustu w Opłacie abonamentowej za czas przerwy w świadczeniu Usługi lub pogorszeniu jej jakości. W przypadku szkody przewyższającej wysokość upustu w Opłacie abonamentowej, Abonentowi przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
- Obniżenie Opłat Abonamentowych, o których mowa w ust. 4 powyżej następuje na wniosek Abonenta w trybie postępowania reklamacyjnego, określonego w §9. Kwoty zwrotu Opłat abonamentowych naliczane są od chwili wystąpienia Awarii.
- Postanowienia niniejszego paragrafu, w zakresie odmiennie uregulowanym w Gwarancji Jakości Świadczonych Usług, nie mają zastosowania do Usług świadczonych przez Dostawcę Usług na rzecz Abonenta, jeżeli do Umowy załączona została Gwarancja Jakości Świadczonych Usług (SLA).
- Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, o której mowa w § 10 ust. 12-16, z przyczyn leżących po stronie Dostawcy Usług:
- a jest on dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet - Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie świadczone Usługi, liczonej według rachunków z ostatnich trzech Okresów rozliczeniowych;
- a jest on nowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet - Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie usługi świadczone Abonentowi przez dotychczasowego dostawcę usług, liczonej według rachunków tego dostawcy z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych.
Abonent zobowiązany jest do:
- udostępnienia Dostawcy Usług odpowiednich pomieszczeń i powierzchni, w celu zainstalowania Urządzeń Abonenckich i udzielenia Dostawcy Usług niezbędnej pomocy przy dostosowywaniu urządzeń Abonenta do Urządzeń Abonenckich i Sieci Dostawcy Usług,
- uzyskania zgody właściciela, użytkownika lub administratora pomieszczeń i powierzchni na zainstalowanie Urządzeń Abonenckich,
- regulowanie w terminie wszystkich zobowiązań wobec Dostawcy Usług zgodnie z §13 Regulaminu,
- korzystania z Urządzeń Abonenckich stosownie do postanowień Regulaminu i Umowy, zgodnie z ich przeznaczeniem,
- zabezpieczenia Urządzeń Abonenckich przed uszkodzeniem, kradzieżą lub dostępem osób nieuprawnionych,
- zapewnienia odpowiedniego środowiska dla Urządzeń Abonenckich, zgodnie z wymogami przekazanymi Abonentowi przez Dostawcę Usług,
- prawidłowego zasilania energetycznego Urządzeń Abonenckich,
- nieudostępniania Urządzeń Abonenckich osobom trzecim bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy Usług,
- niezwłocznego zwrotu Urządzeń Abonenckich w stanie nie gorszym niż zużycie wynikające z prawidłowej eksploatacji, po odstąpieniu od Umowy przez którąkolwiek ze stron lub jej rozwiązaniu bądź wygaśnięciu, przy czym zwrot Urządzeń Abonenckich następuje na koszt Abonenta,
- niedokonywania samodzielnie napraw i modernizacji Urządzeń Abonenckich;
- umożliwienia Dostawcy Usług, w uzgodnionym terminie, sprawdzenia stanu technicznego Urządzeń Abonenckich w miejscu zainstalowania,
- zapewnienie Dostawcy Usług dostępu do pomieszczeń, w których zainstalowane są Urządzenia Abonenckie w celu ich naprawy, konserwacji lub wymiany,
- odebrania i podpisania protokołu rozpoczęcia świadczenia Usług, z zastrzeżeniem §4 ust. 5,
- poinformowania Dostawcy Usług o wszelkich zmianach dotyczących swojego statusu prawnego oraz zmiany adresu,
- wskazania osób upoważnionych do kontaktu z Dostawcą Usług oraz informowania Dostawcy Usług o wszelkich zmianach dotyczących tożsamości oraz danych kontaktowych takich osób.
- Abonent powinien używać sprzętu spełniającego zasadnicze wymagania potwierdzone odpowiednim dokumentem (certyfikatem zgodności lub deklaracją zgodności) lub oznakowaniem.
- W przypadku korzystania przez Abonenta z Usługi utrzymania niezmiennego adresu IP z klasy publicznej, Dostawca Usług zastrzega sobie możliwość zmiany adresu IP z powodów technicznych. Abonent zostanie poinformowany o tym na 30 dni przed zmianą, na adres konta poczty elektronicznej Abonenta przydzielony przez Dostawcę Usług lub inne konto wskazane przez Abonenta. Abonent nie będzie uprawniony do zmiany adresu IP w przypadku, gdy taka zmiana będzie wynikała z niedostępności pewnych serwisów, np.: poczty elektronicznej bądź komunikatora, spowodowanej naruszeniem ust. 3 pkt. b, c, d, e, f poniżej.
- W przypadku korzystania przez Abonenta z konta poczty elektronicznej i/lub konta ftp/www udostępnionego przez Dostawcę Usług, Dostawca Usług zastrzega sobie możliwość usunięcia kont w przypadku braku logowania do nich w ciągu 3 kolejnych miesięcy kalendarzowych, z zastrzeżeniem uprawnień Abonenta wynikających z § 10 ust. 11 Regulaminu. Dostawca Usług nie ponosi odpowiedzialności za:
- treść i formę danych odebranych z wykorzystaniem Przyłącza, jak również za szkody wynikłe z zastosowania lub niemożności zastosowania informacji lub oprogramowania uzyskanych przez Abonenta z sieci Internet,
- nieprawidłowe funkcjonowanie Usługi dostępu do Internetu, uniemożliwiające transfer danych, niezależne od Dostawcy Usług,
- nieprawidłowe funkcjonowanie Usługi dostępu do Internetu, związane z ograniczeniami sprzętu Abonenta, niespełniającego minimalnych wymagań sprzętowych i programowych, określonych przez Dostawcę Usług,
- utrudnienie lub uniemożliwienie korzystania z bezprzewodowego dostępu do Internetu, będące wynikiem właściwości technicznych Urządzenia Abonenckiego, niezbędnego do korzystania z tego rodzaju Usługi, określonych w specyfikacji technicznej producenta tego urządzenia,
- nieprawidłowe działanie konta pocztowego spowodowane przepełnieniem konta lub błędną konfiguracją konta pocztowego od innego dostawcy,
- zabezpieczenie danych Abonenta zawartych w jego komputerze, w tym za zabezpieczenie tych danych przed ingerencją osób trzecich,
- płatności dokonywane przez Abonenta za pośrednictwem sieci Internet realizowane w dowolnej formie, tj. za pomocą kart kredytowych, kodów itp.
- Naruszeniem Regulaminu przez Abonenta jest:
- działanie powodujące zawieszenie, złą pracę lub blokowanie sprzętu odbiorczego innych użytkowników Sieci lub sieci Internet,
- stosowanie nielegalnych lub naruszających prawa osób trzecich danych i programów komputerowych, rozpowszechnianie wirusów i innych programów powodujących nieprawidłową pracę sprzętu odbiorczego innych użytkowników, podejmowanie prób nielegalnego dostępu do obcych systemów komputerowych (przeszukiwanie otwartych portów, rozsyłanie tzw. „koni trojańskich”).
- umieszczanie w Sieci oraz w sieci Internet informacji i treści niezgodnych z prawem lub naruszających prawa osób trzecich,
- działanie niezgodne z netykietą, ogólnie pojętą „kulturą sieciową”, a zwłaszcza używanie obelżywego lub nieprzyzwoitego języka, zamieszczanie materiałów niezgodnych z prawem lub powszechnie uznanych za obraźliwe, przechwytywanie danych innych użytkowników Sieci i sieci Internet, ingerowanie w ich sprzęt i oprogramowanie bez ich zgody,
- zamieszczanie na serwerach Dostawcy Usług materiałów reklamowych i informacji komercyjnych, za które uważa się materiały i informacje, których umieszczenie może przynieść dochód właścicielowi lub użytkownikowi strony internetowej lub innej osobie,
- przesyłanie za pośrednictwem konta poczty elektronicznej treści niezgodnych z przepisami obowiązującego prawa, W przypadku naruszenia Regulaminu w zakresie ust 4 pkt. a. oraz b. może skutkować rozwiązaniem Umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, z jednoczesnym pisemnym wskazaniem przyczyny rozwiązania Umowy.
- Dostawca usług świadczy Usługi przez cały okres obowiązywania Umowy z zachowaniem wskaźników jakości określonych przepisami prawa bądź w stosownych decyzjach Prezesa UKE oraz zgodnie z parametrami danej Usługi, zgodnie z wybraną przez Abonenta opcją.
- Dostawca usług gwarantuje jakość parametrów przepustowości Usługi dla danych wysyłanych i odbieranych na zwykle dostępnym poziomie 80 % prędkości maksymalnej (jest to zwykle dostępna prędkość, osiągalna przez 80 % doby). Deklarowana w Umowie prędkość pobierania i wysyłania danych stanowi prędkość maksymalną, której uzyskania Abonent może oczekiwać co najmniej jeden raz na dobę. Minimalna prędkość stanowi 50% prędkości deklarowanej w Umowie. Prędkości pobierania danych i prędkości wysyłania danych, mierzone są za pomocą certyfikowanego przez Prezesa UKE narzędzia do mierzenia prędkości, dostępnego na stronie internetowej https://pro.speedtest.pl/. Niezachowanie powyższych parametrów przepustowości stanowi nienależyte wykonanie Umowy, za które Dostawca usług ponosi odpowiedzialność zgodnie z § 5.
- Zależnie od wybranej przez Abonenta oferty, prędkość pobierania i wysyłania danych różni się. Przykładowo, plik wideo o rozmiarze 1 GB zostanie pobrany w czasie: 1 min 22 s., gdy prędkość pobierania wynosi 100 Mb/s lub 13 min 39 s., gdy prędkość pobierania wynosi 10 Mb/s przy maksymalnej dostępnej prędkości pobierania danych (w przykładach użyto jednostek: GB - gigabajt (1 GB = 1024 MB), MB – megabajt, Mb – megabit (1 MB = 8 Mb)). Przy przepustowości na poziomie minimalnym, czas pobierania będzie odpowiednio dłuższy, zgodnie parametrami wskazanymi w ust. 6. Prędkość wysyłania danych również różni się w zależności od wyboru oferty. Wybór Usługi o przepustowości pobierania niższej niż 10 Mb/s może uniemożliwić korzystanie z niektórych treści i aplikacji wymagających wyższych przepustowości, takich jak odtwarzanie on-line treści w jakości HD, korzystanie z komunikatorów przesyłających obraz w jakości HD lub granie w niektóre gry on-line.
- Dostawca usług nie stosuje limitu ilości pobierania i wysyłania danych.
- Korzystanie z innych Usług świadczonych przez Dostawcę usług za pomocą Sieci nie ma wpływu na prędkość pobierania i wysyłania danych w ramach Usługi dostępu do Internetu. Dostawca usług świadczy inne Usługi wyłącznie wtedy, gdy przepustowość Sieci umożliwia równoczesne korzystanie ze wszystkich Usług i pozostaje bez wpływu na ich jakość.
- Ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z Usług, oraz działania jakie Dostawca usług jest uprawniony podejmować w związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa i integralności sieci i Usług są zawarte w § 6 Regulaminu (obowiązki Abonenta) oraz w § 4 ust. 2 Umowy (rozwiązanie Umowy).
- W celu pomiaru i organizacji ruchu w Sieci oraz dla zapewnienia gwarantowanej jakości Usług Dostawca usług powołał dział zarządzania Siecią, w którym prowadzi za pomocą odpowiednich narzędzi monitorujących stały monitoring obciążenia Sieci w charakterystycznych jej punktach lun na styku z sieciami innych operatorów. Monitorowanie nie wpływa na jakość świadczonych Usług prywatność Abonenta i ochronę jego danych osobowych.
Informacje o zagrożeniach związanych ze świadczona Usługą, w tym informacje o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych Abonenta zamieszczone są na stronie internetowej Dostawcy usług, a na wniosek Abonenta są mu udzielane telefonicznie bądź poprzez przesyłanie odpowiedniej informacji na wskazany przez Abonenta adres poczty elektronicznej. Informacje o zagrożeniach związanych ze świadczonymi Usługami, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych Abonenta, są również zamieszczone na stronie: https://archiwum.uke.gov.pl/files/?id_plik=14070
- W czasie trwania Umowy Dostawca Usług zapewni Abonentowi obsługę serwisową, polegającą na:
- nadzorze nad stanem technicznym Sieci, mającym na celu zagwarantowanie ciągłego świadczenia Usług telekomunikacyjnych,
- okresowych przeglądach i regulacjach wszystkich elementów Sieci,
- podejmowaniu działań zmierzających do zabezpieczenia Sieci przed ingerencją osób niepowołanych,
- udzielanie informacji dotyczących konfiguracji i instalacji sprzętu odbiorczego Abonenta,
- dokonywaniu w lokalu Abonenta czynności związanych z konfiguracją lub instalacją Urządzenia Abonenckiego i inną czynnością uzgodnioną uprzednio z Abonentem,
- dokonywaniu odbioru Urządzenia Abonenckiego na życzenie Abonenta.
- Za czynności obsługi serwisowej, wymienione w ust. 1 pkt. e, f będzie pobierana opłata w wysokości określonej w Cenniku. Od Abonentów niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami-konsumentami będzie również pobierana opłata za bezpodstawne wezwanie serwisanta w wysokości określonej w Cenniku.
- Dostawca Usług zobowiązuje się do podjęcia działań w celu usunięcia awarii Sieci w możliwie najkrótszym czasie.
- Abonent powinien zapewnić dostęp do miejsca wystąpienia awarii, o ile jest podejrzenie, że miejsce jej występowania znajduje się w lokalu Abonenta lub miejscu kontrolowanym przez Abonenta, pod rygorem natychmiastowego rozwiązania Umowy.
- Awarie Przyłączy i Urządzeń Abonenckich powstałe z przyczyn leżących po stronie Abonenta, będą usuwane na jego koszt.
- Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Dostawcy Usług za pomocą dostępnych kanałów kontaktu o zauważonych awariach związanych z działaniem Usług.
- W celu świadczenia i przyśpieszenia czynności obsługi serwisowej Abonent obowiązany jest udzielić Dostawcy Usług, w niezbędnym zakresie, informacji dotyczących np.: numeru klienta (numeru Umowy), numeru, MAC adresu modemu i karty sieciowej, rodzaju systemu operacyjnego, oprogramowania zainstalowanego na komputerze Abonenta oraz rodzajów i ilości sprzętu, zainstalowanego w komputerze Abonenta, numer ostatniej faktury.
- Abonent może zgłaszać problemy z korzystaniem z Usług oraz zaciągać informacji na temat Usług:
- na stronie internetowej Dostawcy usług,
- telefonicznie, pod numerem wskazanym na stronie internetowej Dostawcy usług.
- Opłaty za połączenie z numerem Dostawcy usług nie będą wyższe niż opłata za zwykłe połączenia telefoniczne, zgodne z wybranym przez Abonenta pakietem taryfowym.
- Abonent korzystający z Usług ma prawo do reklamacji. Reklamacja może dotyczyć niedotrzymania z winy Dostawcy usług terminu przyłączenia do Sieci Dostawcy usług lub określonego w Umowie terminu rozpoczęcia świadczenia Usług, niewykonania lub nienależytego wykonania Usług lub nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu ich świadczenia.
- Reklamację może zgłosić Abonent lub jego pełnomocnik w każdej jednostce Dostawcy usług, obsługującej abonentów (dalej „Jednostka”). Reklamacja powinna być rozpatrzona nie później niż w ciągu 30 (trzydziestu) dni od dnia jej złożenia. Nie udzielenie odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni jest uznawane jako jej uwzględnienie przez Dostawcę usług.
- Reklamacje winny być zgłaszane Dostawcy usług w jednej z form: pisemnie podczas wizyty reklamującego w Jednostce lub przesyłką pocztową, ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty reklamującego w Jednostce, w formie elektronicznej pocztą elektroniczną.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby Abonenta;
- określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu;
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
- Numer Identyfikacyjny nadany Abonentowi przez Dostawcę usług lub adres miejsca świadczenia Usług,
- datę zawarcia Umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia Usług – w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Dostawcy usług określonego w Umowie terminu rozpoczęcia świadczenia tych Usług lub datę złożenia zamówienia w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy Dostawcy usług terminu przyłączenia do Sieci Dostawcy usług;
- wysokość odszkodowania lub innej należności wynikających z Umowy lub przepisów prawa jeśli reklamujący żąda ich wypłaty, oraz numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty tych kwot albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności,
- podpis Abonenta – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej.
- W przypadku złożenia reklamacji osobiście w Jednostce, w formie pisemnej lub ustnie, upoważniony Przedstawiciel Dostawcy usług jest obowiązany niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie. W przypadku złożenia reklamacji w formie pisemnej przesyłką pocztową, telefonicznie lub elektronicznie przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, Dostawca usług zobowiązany jest do potwierdzenia w ciągu 14 dni od dnia złożenia reklamacji jej przyjęcie, chyba że w tym terminie udzielona zostanie odpowiedź na reklamację.
- Potwierdzenie przyjęcia reklamacji wskazuje dzień złożenia reklamacji oraz zawiera nazwę, adres i numer telefonu Jednostki obsługującej reklamację.
- W przypadku gdy reklamacja złożona przez Abonenta ustnie albo w formie pisemnej osobiście podczas wizyty Abonenta w Jednostce nie spełnia warunków określonych w ust. 4, upoważniony Przedstawiciel Dostawcy usług, przyjmując reklamację jest zobowiązany, o ile to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, do poinformowania Abonenta o konieczności jej niezwłocznego uzupełnienia z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje pozostawienie jej bez rozpoznania. Reklamacje nieuzupełnione pozostawia się bez rozpoznania. W przypadku gdy reklamacja złożona w inny sposób aniżeli wynika to ze zdania pierwszego nie spełnia warunków określonych w ust. 4, Jednostka rozpatrująca reklamację, o ile uzna to za konieczne do prawidłowego jej rozpatrzenia, wzywa Abonenta do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje pozostawienie jej bez rozpoznania. Po upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania. Jeżeli jednak w reklamacji nie została wskazana kwota, o której mowa w ust. 4 lit. „f”, a prawo do odszkodowania lub zwrotu innej należności oraz ich kwota nie budzą wątpliwości, Jednostka traktuje reklamację tak, jakby kwota ta była określona.
- Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia Okresu Rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usługi, lub od dnia, w którym Usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, lub od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia Usług. Reklamację złożoną po upływie terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym jednostka Dostawcy usług rozpatrująca reklamację niezwłocznie powiadamia reklamującego.
- Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:
- nazwę Jednostki Dostawcy usług i jej adres,
- informację o dniu złożenia reklamacji,
- rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji,
- w przypadku przyznania odszkodowania lub zwrotu innej należności - określenie kwoty i terminu wypłaty lub zwrotu albo wskazanie, że kwota odszkodowania lub innej należności zostanie zaliczona na poczet przyszłych płatności, zgodnie z wnioskiem Abonenta,
- pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a w przypadku, gdy reklamującym jest konsument, o prawie dochodzenia roszczeń wpostępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich , o którym mowa w art. 109 ustawy z 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne, dane identyfikujące upoważnionego pracownika reprezentującego Dostawcę usług, z podaniem jego imienia, nazwiska oraz zajmowanego stanowiska,
- w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz zostać doręczona reklamującemu przesyłką poleconą – w przypadku gdy odpowiedź na reklamację jest udzielana na papierze.
- Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację na papierze.
- Za zgodą Abonenta, wyrażoną w reklamacji, w Umowie lub w odrębnym oświadczeniu, Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację w formie elektronicznej na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej albo z wykorzystaniem innego, wskazanego przez Abonenta środka komunikacji elektronicznej.
- Przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadku złożenia reklamacji w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. W takim przypadku Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację w formie elektronicznej na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej albo z wykorzystaniem innego, wskazanego przez Abonenta środka komunikacji elektronicznej. Jeżeli Abonent nie wskaże adresu poczty elektronicznej albo innego środka komunikacji elektronicznej, Dostawca usług potwierdza przyjęcie reklamacji oraz udziela odpowiedzi na reklamację na adres poczty elektronicznej, z którego reklamacja została wysłana, albo z wykorzystaniem środka komunikacji elektronicznej użytego przez Abonenta do złożenia reklamacji.
- Posłużenie się innym środkiem komunikacji elektronicznej jest dopuszczalne, jeżeli przekazane w ten sposób potwierdzenie przyjęcia reklamacji oraz odpowiedź na reklamację spełniają wymogi określone powyżej odpowiednio dla potwierdzenia/złożenia reklamacji, a ponadto postać i forma potwierdzenia przyjęcia reklamacji oraz odpowiedzi na reklamację umożliwiają reklamującemu ich zapisanie, przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności.
- Jeżeli wysłana przez Dostawcę usług odpowiedź na reklamację nie została doręczona reklamującemu, Dostawca usług, na żądanie Abonenta wyrażone w sposób właściwy dla złożenia reklamacji, niezwłocznie przekazuje ponownie tę odpowiedź, jej duplikat lub kopię.
- Abonent, w porozumieniu z Dostawcą usług, określa sposób, formę i postać, w jakiej odpowiedź na reklamację, jej duplikat lub kopia, o których mowa w ust. 5, ma zostać przekazana. Na żądanie Abonenta, w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, Dostawca usług ponownie przekazuje odpowiedź na reklamację, jej duplikat lub kopię przesyłką poleconą, bez względu na formę, w jakiej pierwotnie została wysłana odpowiedź na reklamację.
- Dostawca usług nie jest obowiązany do ponownego przekazania Abonentowi odpowiedzi na reklamację, jej duplikatu lub kopii, jeżeli z okoliczności danej sprawy jednoznacznie wynika, że odpowiedź na reklamację została doręczona Abonentowi.
- Po wyczerpaniu trybu reklamacyjnego lub w przypadku braku przesłanek do jego wszczęcia, Abonent może skierować sprawę na drogę postępowania przed sądem powszechnym, kierując do niego pozew przeciwko Dostawcy usług lub składając wniosek o zawezwanie do próby ugodowej lub wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji, a w przypadku, gdy reklamującym jest konsument, ma on prawo dochodzenia roszczeń w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, o którym mowa w art. 109 ustawy z 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne. Postępowanie w trybie art. 109 w/w ustawy jest prowadzone przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (podmiot uprawniony) na wniosek Abonenta lub z urzędu, jeśli wymaga tego ochrona interesu konsumenta. Szczegółowe informacje dotyczące procedur oraz możliwe do zastosowania formularze stosownych wniosków i pism znajdują się na stronie internetowej Centrum Informacji Konsumenckiej: http://www.cik.uke.gov.pl/.
- Umowa wygasa w przypadku:
- upływu okresu wypowiedzenia,
- śmierci Abonenta albo ustania bytu osoby prawnej (o ile w prawa Abonenta nie wstąpią inne osoby),
- likwidacji bądź zaprzestania działalności gospodarczej przez Dostawcę Usług (o ile inne podmioty nie wejdą w prawa i obowiązki Dostawcy Usług, w zakresie umożliwiającym dalsze wykonywanie Umowy),
- utraty przez Dostawcę Usług uprawnień do świadczenia Usługi objętej Umową, w szczególności wymaganych zezwoleń (o ile inne podmioty nie wejdą w prawa i obowiązki Dostawcy Usług, w zakresie umożliwiającym dalsze wykonywanie Umowy).
- W przypadku zbycia lokalu Abonenta (lub utraty tytułu prawnego do tego Lokalu w innej formie) przez Abonenta, Abonent może przekazać prawa i obowiązki wynikające z Umowy, na rzecz nabywcy praw do lokalu, poprzez podpisanie umowy cesji u Dostawcy Usług, w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia zbycia lokalu (lub utraty tytułu prawnego do lokalu w innej formie). W przypadku nie przejęcia praw i obowiązków Abonenta przez nabywcę lokalu, Umowa może być rozwiązana przez Abonenta jedynie w trybie przewidzianym Umowie.
- Zaprzestanie przez Abonenta korzystania ze wszystkich lub niektórych Usług (np. poprzez opuszczenie przez Abonentapomieszczeń, w których, zgodnie z Umową, świadczone były Usługi lub w których zainstalowane były urządzenia niezbędne do świadczenia Usług przez Dostawcę Usług, w tym Urządzenia Abonenckie), nie stanowi rozwiązania Umowy i Abonent jest zobowiązany do uiszczania na rzecz Dostawcy Usług opłat określonych Umową. W przypadku planowanego przez Abonenta opuszczenia pomieszczeń, w których świadczone są Usługi przez Dostawcę Usług na rzecz Abonenta, Abonent może rozwiązać Umowę za wypowiedzeniem lub wezwać Dostawcę Usług do sprawdzenia czy Dostawca Usług ma prawne i techniczne możliwości zainstalowania Urządzeń Abonenckich i świadczenia Usług w nowej lokalizacji Abonenta. W przypadku skierowania do Dostawcy Usług wezwania, o którym mowa powyżej, Abonent jest zobowiązany zapewnić Dostawcy Usług dostęp do pomieszczeń, w których miałyby zostać zainstalowane Urządzenia Abonenckie i świadczone Usługi. Dostawca Usług jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi o prawnych i technicznych możliwościach świadczenia Usług w nowej lokalizacji Abonenta oraz udzielenia informacji o kosztach związanych z rozpoczęciem świadczenia Usług w nowej lokalizacji, oraz koszcie świadczenia Usług Abonentowi w takiej lokalizacji, w terminie 7 dni roboczych od dnia udostępnienia Dostawcy Usług pomieszczeń nowej lokalizacji. Po otrzymaniu odpowiedzi Abonent i Dostawca Usług dołożą starań w celu zmiany łączącej ich Umowy w zakresie dotyczącym w szczególności lokalizacji Urządzeń Abonenckich, miejsca świadczenia Usług oraz opłat należnych Dostawcy Usług. Postanowienia niniejszego ustępu nie pozbawiają stron prawa do rozwiązania Umowy za wypowiedzeniem w każdym czasie, z zastrzeżeniem postanowień Umowy.
- W przypadku zalegania przez Abonenta z uiszczaniem opłat, wynikających z faktury za korzystanie z Usług, przez okres dłuższy niż 30 dni od daty wymagalności, i braku dokonania wpłaty należności, pomimo wezwania do zapłaty (w tym w formie elektronicznej, telefonicznej i innej formie przyjętej do komunikacji z Abonentami), wyznaczającego ostateczny termin na uregulowanie zaległości, Umowa może ulec zawieszeniu w zakresie wykonywania obowiązków przez strony Umowy, z wyjątkiem obowiązku zapłaty przez Abonenta powstałych zaległości oraz zwrotu Urządzenia Abonenckiego. Jeżeli w terminie do jednego roku, od dnia zawieszenia wykonania Usług, Abonent ureguluje zaległe należności wraz z należnymi odsetkami oraz złoży wniosek o ponowną Aktywację Przyłącza, zostanie wznowione świadczenie Usługi przez Dostawcę Usług w terminie do 7 dni roboczych od złożenia wniosku. Po upływie roku od dnia zawieszenia wykonania Usługi Umowa wygasa.
- Dostawca Usług, na wniosek Abonenta, dokonuje zawieszenia wykonania Usługi na okres nie przekraczający trzech kolejnych miesięcy. Wniosek o zawieszenie wykonania Usługi winien być zgłoszony pisemnie i doręczony (listownie, e-mailem) do Dostawcy Usług, do dwudziestego dnia miesiąca, ze skutkiem od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym doręczono wniosek. Za zawieszenie wykonania Usługi na wniosek Abonenta pobierana jest opłata wynikająca z Cennika. W okresie zawieszenia usługi Abonent zwolniony jest z obowiązku uiszczania na rzecz Dostawcy Usług opłat abonamentowych, chyba że Umowa stanowi inaczej. W przypadku zawieszenia wykonania Usługi promocyjnej, okres promocji ulega przedłużeniu o czas zawieszenia wykonania Usługi. Zawieszenie wykonania Usługi na wniosek Abonenta może nastąpić w przypadku nie zalegania z jakimikolwiek płatnościami wobec Dostawcy Usług.
- Przez okres zawieszenia świadczenia Usług na wniosek Abonenta, Abonent (nie będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-konsumentem) jest zobowiązany do uiszczania na rzecz Dostawcy Usług kwoty w wysokości 50% miesięcznej Opłaty abonamentowej dla danej Usługi, o której mowa w Umowie, za każdą Usługę zawieszoną na wniosek Abonenta, tytułem wynagrodzenia za pozostawanie przez Dostawcę Usług w gotowości świadczenia Usług na rzecz Abonenta, w tym za prawo wykorzystywania urządzeń telekomunikacyjnych zainstalowanych w pomieszczeniach Abonenta oraz za rezerwację przepustowości w Sieci Dostawcy Usług.
- W przypadku, gdy Abonent (nie będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą-konsumentem) pozostaje w zwłoce z zapłatą opłat należnych Dostawcy Usług i nie zapłaci takich opłat w dodatkowym terminie, nie krótszym niż 14 dni, wyznaczonym na piśmie przez Dostawcę Usług pod rygorem zawieszenia przez Dostawcę Usług świadczenia na rzecz Abonenta (nie będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-konsumentem) wszystkich lub niektórych Usług, Dostawca Usług może zawiesić świadczenie wszystkich lub niektórych Usług świadczonych na rzecz Abonenta.
- W przypadku stworzenia przez Abonenta zagrożenia dla interesów Dostawca Usługa lub innych użytkowników Sieci Dostawca Usługa w szczególności poprzez: SPAM, próby włamania do systemów komputerowych nie należących do Abonenta itp., Dostawca Usług może po uprzednim wezwaniu Abonenta, za pomocą środków porozumiewania się na odległość w tym pocztą elektroniczną, do natychmiastowego zaprzestania działań stwarzających zagrożenie, o których mowa powyżej, pod rygorem zawieszenia przez Dostawcę Usług Świadczenia na rzecz Abonenta wszystkich lub niektórych Usług
- Zawieszenie świadczenia Usług z powodów, o których mowa w § 10 ust. 7 i 8 Regulaminu nie pozbawia stron prawa do rozwiązania lub odstąpienia od Umowy zgodnie z postanowieniami Regulaminu i Umowy.
- Dostawca Usług ma prawo do rozwiązania lub Zawieszenia Wykonania Usługi, a w szczególności Usług Dodatkowych, po uprzednim wezwaniu Abonenta do zaprzestania naruszeń, w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem, Umową i Regulaminem korzystania z Usługi Telekomunikacyjnej.
- Z chwilą rozwiązania, wygaśnięcia Umowy dostęp do Strony WWW Abonenta zostaje zablokowany, a znajdujące się tam dane są przechowywane i usuwane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. W przypadku rozwiązania Umowy, w ramach której Dostawca Usług zapewniał Abonentowi dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z jego nazwą handlową lub znakiem towarowym, Abonent może żądać od Dostawcy Usług zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 12 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy.
- W przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
- Dostawca Usług wykonuje aktywację Usługi w najkrótszym możliwym terminie uzgodnionym z Abonentem, jednak nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia zakończenia obowiązywania umowy łączącej Abonenta z dotychczasowym dostawcą usług dostępu do sieci Internet.
- W przypadku rozwiązania Umowy, Dostawca Usług jest zobowiązany świadczyć Usługę na dotychczasowych warunkach do czasu uzgodnionego przez nowego dostawcę usługi dostępu do sieci Internet z Abonentem terminu aktywacji tej nowej usługi.
- Uzgodnienie terminów, o których mowa w ust. 13 i 14 powyżej, powinno nastąpić niezwłocznie na Trwałym nośniku.
- Za czynności związane z realizacją uprawnienia, o którym mowa w ust. 12-15 powyżej, Dostawca Usług nie pobiera opłat od Abonenta.
- Abonent nie ma prawa, bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy Usług, przenosić na rzecz osób trzecich jakichkolwiek praw lub obowiązków wynikających z niniejszej Umowy.
- Abonent nie ma prawa, bez uprzedniej pisemnej zgody Dostawcy Usług, świadczyć na rzecz osób trzecich usług dostępu do Usług. Abonent zobowiązuje się do naprawienia jakiejkolwiek szkody poniesionej przez Dostawcę Usług, będącej skutkiem świadczenia przez Abonenta dostępu do Usług jakimkolwiek osobom trzecim bez pisemnej zgody Dostawcy Usług.
Opłaty za świadczone Usługi określa Cennik Usług Świadczonych przez Dostawcę Usług, stanowiący załącznik do Umowy.
- Za Usługi świadczone w każdym Okresie Rozliczeniowym, Dostawca Usług wystawia faktury Abonentowi.
- Opłata abonamentowa powinna być wnoszona „z góry" za każdy okres rozliczeniowy, zgodnie z terminem płatności określonym na fakturze VAT na rachunek bankowy wskazany na fakturze VAT
- Pozostałe opłaty Abonent jest zobowiązany uiszczać w terminie określonym na fakturze VAT na rachunek bankowy wskazany na fakturze VAT.
- Za dzień zapłaty uważa się dzień wpłynięcia należnej sumy na rachunek bankowy wskazany przez Dostawcę Usług.
- Abonent zobowiązuje się do zapłaty odsetek ustawowych za czas zwłoki w zapłacie należności.
- Dostawca Usług i Abonent zobowiązani są do zachowania poufności informacji o warunkach łączącej strony Umowy oraz danych identyfikacyjnych Abonenta, a wzajemnie udzielane informacje mogą być wykorzystywane wyłącznie do celów wykonania łączącej Strony Umowy. Dostawca Usług i Abonent mogą ujawnić informacje i dane, o których mowa powyżej jedynie w przypadkach, gdy jest to wymagane przepisami prawa lub decyzjami, orzeczeniami i innymi aktami organów państwowych.
- Wszelkie informacje, o których mowa w § 14 ust. 1 Regulaminu, mogą być udzielane osobom trzecim tylko w przypadkach przewidzianych prawem.
- Dostawca Usług i Abonent zobowiązani są do wzajemnego zachowania poufności informacji oraz zbiorów danych, do których mieli dostęp poprzez Sieć Dostawcy Usług w trakcie obowiązywania Umowy, jak również zobowiązani są do powstrzymania się od zbierania, przetwarzania i przechowywania oraz udostępniania tych informacji i danych osobom trzecim bez zgody drugiej Strony, z wyjątkiem przetwarzania danych Abonenta w celu należytego wykonania Umowy przez Dostawcę Usług. Obowiązek dochowania poufności obejmuje także pracowników i inne osoby, którym Strony powierzyły wykonanie zobowiązań lub za pomocą których zobowiązania wykonywały.
- Dostawca Usług nie ingeruje w treść przesyłanych lub otrzymywanych przez Abonenta informacji i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne naruszenie prawa wynikające z treści takich informacji.
- Wszelkie oświadczenia skierowane przez Strony Umowy winny być dokonywane w formie pisemnej na adresy wskazane w Umowie lub inne adresy, o których dana strona Umowy poinformowała drugą stronę na piśmie, chyba że Umowa lub Regulamin przewidują składanie oświadczeń w innej formie.
- Oświadczenia Dostawcy Usług skierowane do Abonenta wywołują skutki prawne z chwilą doręczenia. W sprawach nie uregulowanych Regulaminem lub Umową Dostawca Usługa z Abonentem, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy oraz przepisy wykonawcze wydane na ich podstawie, a także inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami Umowy (i załączników do niej) i niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdują postanowienia Umowy.
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 30 kwietnia 2021 roku.