- Przedmiotem Umowy jest odpłatne świadczenie przez Dostawcę Usług na rzecz Abonenta za pośrednictwem wykonanego przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej Dostawcy usług i z wykorzystaniem urządzeń własnych Abonenta oraz sprzętu udostępnionego przez Dostawcę usług- Usługi dostępu do Internetu (zwanej w dalszej części Umowy „Usługą") na podanych poniżej warunkach:
Nazwa Usługi | Dostęp do Internetu | ||||||
Charakterystyka Usługi | Dostęp do zasobów sieci Internet za pośrednictwem AS sieci DATA-COM Piotr Data | ||||||
Prędkość łącza | download | do* | upload | do* | |||
Data uruchomienia usługi w lokalu Abonenta | |||||||
Umowa zostaje zawarta na czas: | tj…………………..………………miesięcy (ące) | ||||||
Regulamin promocji, na podstawie którego została zawarta Umowa | DODATKOWE RABATY | Dodatkowe rabaty (przysługują po spełnieniu warunków opisanych w Regulaminie Promocji „DODATKOWE RABATY”): | rabat za fakturę elektroniczną | ||||
Miesięczna opłata abonamentowa brutto z rabatem za wyrażenie zgody na otrzymywanie faktur elektronicznych (5 zł brutto) | |||||||
Miesięczna opłata abonamentowa brutto bez rabatu za wyrażenie zgody na otrzymywanie faktur elektronicznych (5 zł brutto) | |||||||
*Gwarantowana przepustowość pobierania danych w ramach Usługi w zakresie dostępu do sieci Internet wynosi 1Mbps dla usług świadczonych w technologii radiowej i 25 Mbps dla Usług świadczonych w technologii światłowodowej i określa najmniejszą możliwą przepustowość w chwilach największego obciążenia Sieci. Testy jakości Usług można wykonać za pomocą certyfikowanego przez Prezesa UKE narzędzia do mierzenia prędkości, dostępnego na stronie internetowej https://pro.speedtest.pl/.
Dostawca Usług niezwłocznie po zawarciu Umowy zobowiązuje się świadczyć Usługi, stosownie do posiadanych możliwości technicznych, przy czym rozpoczęcie świadczenia Usług powinno nastąpić po weryfikacji tożsamości Abonenta, w terminie ustalonym przez strony Umowy, jednakże nie dłuższym niż 30 dni od zawarcia Umowy, chyba że strony w Umowie postanowią inaczej.
Wysokość opłaty instalacyjnej brutto | zł |
Kwota przyznanej ulgi brutto w opłacie instalacyjnej | zł |
- Abonent jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Dostawcy Usług wszystkich opłat wymienionych w Umowie tytułem wynagrodzenia za Usługę.
- Opłata jednorazowa (instalacyjna) obejmuje dokonanie przez Dostawcę Usług usługi instalacji łącza i uruchomienie Usługi w lokalu Abonenta.
- Opłata abonamentowa miesięczna obejmuje prawo do korzystania z Usługi na warunkach określonych Umową, przez okres jednego miesiąca kalendarzowego.
- Naliczanie opłat nastąpi od uruchomienia Usługi w lokalu Abonenta.
- W dniu podpisania Umowy opłata abonamentowa za realizację Usługi, o której mowa w § 1 wynosi:
Wysokość miesięcznego abonamentu brutto w wybranej taryfie | zł |
Łączna kwota ulg brutto przez okres obowiązywania Umowy na czas określony | zł |
- Na opłatę abonamentową miesięczną składają się następujące elementy:
- prawo do korzystania z Usługi dostęp do Internetu,
- prawo do korzystania ze sprzętu udostępnionego przez Dostawcę Usług w celu świadczenia Usługi w lokalu Abonenta,
- obsługę serwisową Abonenta z wyłączeniem obsługi nieuzasadnionych wezwań serwisu.
- Wszelkie usługi związane z przystosowaniem infrastruktury Abonenta do korzystania z usług Dostawcy Usług lub inne działania nie wymienione w Umowie traktowane są jak Usługi Konsultacyjne i podlegają opłatom zgodnie z Cennikiem Usług Świadczonych przez Dostawcę Usług.
- Abonent może uzyskać informację o aktualnym Cenniku, zawierającym także koszty usług serwisowych- telefonicznie, pod numerami 501-318-014 lub pocztą elektroniczną, poprzez wysłanie wiadomości na adres: info@d-com.pl lub na stronie internetowej Dostawcy Usług www.d-com.pl
- Abonent niniejszym upoważnia Dostawcę Usług do wystawiania faktur VAT bez swojego podpisu.
- Abonent zobowiązuje się do terminowego uiszczania opłaty abonamentowej naliczanej za poszczególne okresy rozliczeniowe od dnia uaktywnienia Usług.
- Strony ustalają, że okres rozliczeniowy wynosi miesiąc.
- Opłata abonamentowa powinna być wnoszona „z góry" za każdy okres rozliczeniowy, zgodnie z terminem płatności określonym na fakturze VAT.
- Abonent zobowiązany jest do dokonywania opłat na indywidualny rachunek bankowy wskazany na fakturze VAT prowadzony przez PKO Bank Polski S.A. Abonent zobowiązany jest podawać w treści przelewu numer faktury, której płatność dotyczy.
- W przypadku nieterminowego wnoszenia opłat abonamentowych Dostawca Usług zastrzega sobie prawo po upływie 14 dni od terminu płatności do wyświetlania elektronicznego przypomnienia o niezapłaconych fakturach, którego częstotliwość wyświetlania będzie wzrastać w miarę upływu czasu od terminu płatności za fakturę.
- Za datę uregulowania należności przez Abonenta uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Dostawcy Usług.
- Z tytułu opóźnienia regulowania należności Abonent jest zobowiązany zapłacić odsetki ustawowe.
- Wartość przyznanej Abonentowi ulgi w wynosi ….............................….. zł brutto, przy czym wskazana ulga obejmuje sumę ulg w opłacie abonamentowej oraz ulgę w opłacie instalacyjnej. Ulga przysługuję Abonentowi od dnia zawarcia Umowy, przy czym warunkiem skorzystania z całości przyznanych ulg jest obowiązywanie Umowy przez okres, na jaki została ona zawarta.
- W razie wadliwego działania Usług będących przedmiotem niniejszej Umowy, Abonent zobowiązany jest do powiadomienia o tym fakcie Dostawcę Usług, który z kolei jest zobowiązany do nieodpłatnego przywrócenia sprawności Usług w terminie 7 dni roboczych od chwili złożenia powiadomienia o jego wadliwości.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Usługi, która wynika z ich nieprawidłowej eksploatacji, uszkodzenia struktury danych, sprzętu lub jakiejkolwiek innej przyczyny wynikającej z winy Abonenta, sprawność tegoż łącza może być przywrócona odpłatnie w terminie i na warunkach finansowych ustalonych wspólnie przez Dostawcę Usług i Abonenta.
- W celu zgłoszenia usterki, Abonent winien skontaktować się z Dostawcą Usług pod numerem telefonu: 501-318-014 lub drogą mailową: info@d-com.pl. Aktualne kontakty i godziny pracy firmy zamieszczone są na stronie internetowej www.d-com.pl
- Z zastrzeżeniem § 4 ust. 11, Strony mogą rozwiązać Umowę z miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca. Z zastrzeżeniem § 4 ust. 11, termin wypowiedzenia biegnie od pierwszego dnia miesiąca po miesiącu, w którym nastąpiło wypowiedzenie, a datą nadającą bieg terminowi jest data wpływu wypowiedzenia do drugiej strony. Wypowiedzenie czy rozwiązanie Umowy przez Dostawcę Usług może nastąpić tylko z ważnych przyczyn, określonych poniżej i wymaga zachowania formy pisemnej.
- Dostawca Usług może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
- naruszenia istotnych postanowień Umowy przez Abonenta po uprzednim wezwaniu do zaprzestania naruszeń, a w szczególności:
- nie uregulowania w terminie przez Abonenta należności za wykonane Usługi, pomimo wezwania do uiszczenia zapłaty (w tym także poprzez środki komunikacji na odległość),
- powtarzającego się lub ciągłego naruszania przez Abonenta postanowień Umowy lub Regulaminu,
- podłączania przez Abonenta do sieci Dostawcy Usług lub do urządzeń z nią współpracujących urządzeń nie spełniających wymogów określonych w przepisach prawa lub nie posiadających dokumentu lub znaku potwierdzającego zgodność z wymaganiami zasadniczymi lub urządzeń mogących spowodować zakłócenia w pracy tej sieci,
- niemożliwości rozpoczęcia świadczenia przez Dostawca Usługa z przyczyn zawinionych przez Abonenta,
- naruszenia przez Abonenta przepisów prawa z wykorzystaniem Usług lub Sieci Dostawcy Usług
- zmiany prawa, która uniemożliwia Dostawcy Usług świadczenie Usług;
- utraty przez Dostawcę Usług uprawnień do wykonywania Usług (w tym utraty prawa do korzystania z częstotliwości oraz z urządzeń radiowych oraz innych urządzeń telekomunikacyjnych),
- wykorzystania przez Abonenta usług świadczonych przez Dostawcę Usług do celów niezgodnych z prawem;
- wystąpienia w stosunku do Abonenta lub Dostawcy Usług przypadku Siły wyższej trwającego dłużej niż 30 dni, który uniemożliwia lub w znaczącym stopniu ogranicza możliwość świadczenia Usług przez Dostawcę Usług lub na skutek którego Dostawca Usług zaprzestał świadczenia Usług w celu uniknięcia grożącej mu szkody.
- Abonent może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku powtarzającego się rażącego naruszenia istotnych postanowień Umowy przez Dostawcę Usług, a w szczególności:
- nie uruchomienia Usługi w terminie ustalonym w Umowie z winy Dostawcy Usług;
- wystąpienia przerwy w świadczeniu Usług trwających dłużej niż 14 następujących po sobie dni z przyczyn zawinionych przez Dostawcę Usług;
- nie rozpoczęcia świadczenia Usług przez Dostawcę Usług lub wystąpienia przerw w świadczeniu Usług trwających dłużej niż 30 następujących po sobie dni, jeżeli jest to spowodowane wystąpieniem po stronie Dostawcy Usług lub Abonenta Siły wyższej.
- Jeżeli Abonent zawarł Umowę na czas określony, a na 30 dni przed upływem okresu, na jaki została zawarta Umowa, nie zawiadomi Dostawcy usług, iż nie zamierza nadal korzystać z Usługi dostęp do Internetu, wówczas przyjmuje się, iż Umowa zostaje przedłużona na czas nieokreślony.
- Z zastrzeżeniem poniższych postanowień Umowy, jej zmiana wymaga formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony. Strony dopuszczają także możliwość dokonania zmiany Umowy w formie dokumentowej, przy czym prawo wyboru formy zawarcia aneksu przysługuje Abonentowi. Jeśli strony dokonają zmiany Umowy w formie dokumentowej, wówczas Dostawca usług utrwala i dostarcza Abonentowi na Trwałym nośniku treść uzgodnionych przez strony warunków zmian Umowy oraz oświadczenie Abonenta o związaniu się tymi warunkami.
- W przypadku rozwiązania Umowy zawartej na czas określony przez Abonenta lub przez Dostawcę Usług z winy Abonenta przed upływem okresu, o którym mowa w §1, Abonent zobowiązany jest z tytułu wcześniejszego rozwiązania Umowy, do zwrotu na rzecz Dostawcy Usług przyznanych ulg, pomniejszonych o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania, jeżeli przyznane ulgi zostały określone w niniejszej Umowie. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania Umowy przez Abonenta przed rozpoczęciem świadczenia Usług, chyba że przedmiotem ulgi jest telekomunikacyjne urządzenie końcowe.
- Dostawca usług może zaoferować zmiany warunków niniejszej Umowy, w tym określonych w załącznikach będących jej integralną częścią, w szczególności z powodu: (i) zmian przepisów prawa, (ii) znaczącego wzrostu cen usług i produktów wykorzystywanych do świadczenia Usług przez Dostawcą usług, których nie dało się przewidzieć przy zawarciu Umowy, (iii) wprowadzenia nowych usług, (iv) obniżenia cen, (v) innych nadzwyczajnych okoliczności, których nie dało się przewidzieć przy zawarciu Umowy, a niezależnych od Dostawcy usług, (vi) konieczności dostosowania się do decyzji Prezesa UKE lub UOKIK. W powyższych przypadkach Dostawca usług zawiadamia Abonenta o zmianach pisemnie bądź na Trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta została Umowa lub jeśli Abonent zgłosi takie żądanie za pomocą środków porozumiewania się na odległość: pocztą elektroniczną. W takim przypadku Dostawca usług doręczy Abonentowi w jednym ze sposobów określonych powyżej treść każdej proponowanej zmiany z wyprzedzeniem, co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie, a w razie zmian określonych w Regulaminie świadczenia usług lub w Cenniku poda je dodatkowo do publicznej wiadomości na swojej stronie internetowej. Jednocześnie Abonent zostanie poinformowany o prawie wypowiedzenia Umowy - do dnia wprowadzenia zmian w życie - w przypadku braku akceptacji zmian i o braku możliwości żądania przez Dostawcę usług proporcjonalnego zwrotu wartości udzielonych ulg jeśli Umowa została zawarta na warunkach promocyjnych, chyba że zmiany warunków Umowy będą wynikać bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, lub jeżeli konieczność zmiany warunków Umowy wynika z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
- W przypadku, gdy proponowana zmiana warunków Umowy określonych w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych lub w cennikach wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, powoduje obniżenie cen usług telekomunikacyjnych, dodanie nowej usługi lub wynika z decyzji Prezesa UKE, Dostawca usług podaje do publicznej wiadomości poprzez publikację na swojej stronie internetowej treść proponowanych zmian, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE. Jednocześnie Abonent zostanie poinformowany o prawie wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie będzie krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie, a jeśli w wyniku zmiany doszło do podwyższenia cen, także o braku możliwości żądania przez Dostawcę usług proporcjonalnego zwrotu wartości udzielonych ulg.
- Oświadczenia Abonenta o braku woli automatycznego przedłużenia na czas nieokreślony Umowy zawartej na czas określony, o odstąpieniu od Umowy, o rozwiązaniu Umowy bądź o wypowiedzeniu Umowy, pod rygorem nieważności zostać dokonane w formie pisemnej bądź dokumentowej i mogą zostać złożone w siedzibie lub BOK Dostawcy Usług, w rozmowie telefonicznej (pod numerem telefonu 501318014), poprzez wysłanie listownie na adres siedziby/BOK Dostawcy Usług albo poprzez wiadomość mailową (wysłaną na adres Dostawcy Usług: info@d-com.pl, z adres e-mail umożliwiającego Dostawcy Usług weryfikację tożsamości Abonenta).
- Powyższe postanowienia nie wpływają na prawo Abonenta, będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą-konsumentem, do odstąpienia od Umowy zawartej lub zmienionej poza lokalem/na odległość w trybie ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w ciągu 14 od jej zawarcia.
- W przypadku gdy Umowa zawarta na czas określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie koszty świadczenia usług telekomunikacyjnych objętych umową.
- Przed automatycznym przedłużeniem Umowy, o którym mowa w ust. 4, Dostawca Usług informuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na Trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu Umowy, sposobach jej rozwiązania, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
- Po automatycznym przedłużeniu Umowy, o którym mowa w ust. 4, Dostawca Usług co najmniej jeden raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
- W przypadku złożenia przez Abonenta w formie dokumentowej oświadczenia, o którym mowa w ust. 9, Dostawca Usług niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadamia Abonenta o jego otrzymaniu przez:
a) wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie - w przypadku Abonenta, który wskazał numer niegeograficzny;
b) wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie - w przypadku Abonenta, który wskazał numer geograficzny.
- Dostawca Usług potwierdza Abonentowi na Trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia, o którym mowa w ust. 9, w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia, wskazując nazwę usługi będącej przedmiotem oświadczenia Abonenta, dzień otrzymania oświadczenia Abonenta i dzień rozwiązania/odstąpienia od Umowy.
Abonent reklamacje wnosi zgodnie z § 9 Regulaminu
- Wszystkie załączniki do niniejszej Umowy stanowią jej integralną część.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami Umowy i załączników do niej, Strony są związane postanowieniami Umowy. W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami załączników do Umowy, Strony są związane postanowieniami Załącznika 1, a następnie Załącznika 2.
- W celu złożenia zamówienia na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje Usługi Abonent winien skontaktować się z Dostawcą Usług pod numerem telefonu: 501-318-014 lub drogą mailową: info@d-com.pl
- Umowa sporządzona została w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.
- Informacje o: (a) ograniczeniach w zakresie korzystania z udostępnionych Abonentowi urządzeń końcowych, (b) danych dotyczących funkcjonalności i jakości świadczonych Usług, (c) zakresie odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, wysokości odszkodowania oraz zasadach i terminach jego wypłaty, (d) zasadach, trybie i terminie składania reklamacji, (e) postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckich , (f) sposobach przekazywania informacji o zagrożeniach związanych ze świadczoną Usługą, (g) wszelkich opłatach należnych w momencie rozwiązania Umowy oraz o warunkach zwrotu udostępnionych urządzeń końcowych - zostały uregulowane w stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej Umowy Regulaminie świadczenie usług telekomunikacyjnych przez DATA-COM Piotr Data.
Załącznik nr 1 Protokół przekazania sprzętu
Załącznik nr 2 Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych przez DATA-COM Piotr Data
Załącznik nr 3 Oświadczenia i wnioski Abonenta
Załącznik nr 4 Regulamin promocji "DODATKOWE RABATY”
Załącznik nr 5 Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych
Protokół przekazania sprzętu
Dnia ....................................... dokonano przekazania sprzętu o następujących parametrach:
Nazwa | Opis | Numer seryjny |
będącego własnością firmy DATA-COM Piotr Data, na czas trwania niniejszej Umowy po rozwiązaniu której sprzęt ma zostać zwrócony do Dostawcy Usług. W przypadku utraty lub uszkodzenia w/w sprzętu zwrotowi podlega jego równowartość z uwzględnieniem jego zużycia. Opłata za udostępnienie sprzętu wliczona jest w cenę miesięcznego abonamentu za usługę dostęp do Internetu.
W imieniu Abonenta: W imieniu Dostawcy Usług:
................................................................ ................................................................
Abonent oświadcza, iż przed zawarciem Umowy otrzymał (i zapoznał się oraz zaakceptował) / nie otrzymał wzorzec:
- Umowy,
- Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych,
- Regulaminu Promocji „DODATKOWE RABATY”,
- Instrukcji postępowania ze sprzętem w razie wyładowań atmosferycznych,
- Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych
…………………………….
Data i podpis abonenta
Abonent wyraża zgodę / nie wyraża zgody na prezentację produktów i usług świadczonych przez Dostawcę usług (marketing bezpośredni) za pośrednictwem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych takich jak telefon, czy komputer, w tym poprzez otrzymywanie wiadomości na adres e-mail , a wyrażoną zgodę może w każdej chwili odwołać. Zasady przetwarzania tych danych zawarte są w dokumencie Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych.
…………………………….
Data i podpis abonenta
Oświadczam, że wyrażam / nie wyrażam zgodę/zgody na otrzymywanie faktur elektronicznych dotyczących usług, których dotyczy Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych z Piotrem Data prowadzącym działalności gospodarczą pod nazwą DATA-COM Piotr Data z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Krzyżanowskiego 28/24, drogą elektroniczną na wskazany w Umowie adres poczty elektronicznej oraz iż zostałem / nie zostałem poinformowany o możliwości wniesienia sprzeciwu co do dalszego ich otrzymywania w powyższy sposób.
…………………………….
Data i podpis abonenta
Zgodnie z treścią art. 161 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne oświadczam, że w celach realizacji Umowy qwyrażam zgodę / qnie wyrażam zgody na przetwarzanie przez Dostawcę usług moich danych osobowych w zakresie: numeru konta bankowego oraz numeru telefonu kontaktowego, które to dane będą przetwarzane zgodnie z zasadami zawartymi w dokumencie Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych.
…………………………….
Data i podpis abonenta
Wnoszę o dostarczanie mi każdej proponowanej zmiany warunków Umowy, w tym określonych w Regulaminie świadczenia usług, a także o każdej proponowanej zmianie w Cenniku usług jak również o treści każdej proponowanej zmiany warunków Umowy, drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres poczty elektronicznej, chyba że przepisy powszechnie obowiązującego prawa przewidują zawiadomienia poprzez publiczne ogłoszenie, oraz iż zostałem / nie zostałem poinformowany o możliwości wniesienia sprzeciwu co do dalszego ich otrzymywania w powyższy sposób.
…………………………….
Data i podpis abonenta
Wyrażam zgodę na potwierdzanie przyjęcia składanych przeze mnie reklamacji oraz udzielania odpowiedzi na reklamacje przez Dostawcę usług drogą elektroniczną na wskazany adres poczty elektronicznej Abonenta.
…………………………….
Data i podpis abonenta
Wnoszę o wykonanie instalacji i aktywacji usług oraz rozpoczęcie świadczenia mi usług przed upływem czternastodniowego terminu do odstąpienia przeze mnie od Umowy zawartej poza lokalem Dostawcy usług / na odległość [1].
…………………………….
Data i podpis Abonenta
[1] Dotyczy Konsumentów i Przedsiębiorców-konsumentów.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM/NA ODLEGŁOŚĆ (formularz ten należy wypełnić i odesłać na poniższy adres Dostawcy usług tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy w ustawowym terminie 14 dni, ze skutkami opisanymi poniżej) Data, roku imię i nazwisko: adres:
Piotr Data prowadzący działalność gospodarczą pod firmą DATA-COM Piotr Data ul. Paderewskiego 11 b 35-328 Rzeszów tel. 501 318 014, e-mail: info@d-com.pl Niniejszym odstępuję od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z dnia: _______________
podpis Abonenta |
INFORMACJE NA TEMAT PRAWA I SKUTKÓW ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej poza lokalem/na odległość w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo na adres wskazany w formularzu informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy albo w tym czasie złożyli nam Państwo oświadczenie o odstąpieniu w naszym Biurze Obsługi Klienta przy ulicy Paderewskiego 11 b, 35-328 Rzeszów dzwoniąc na numer 501318014, albo wysyłając wiadomość mailową na adres info@d-com.pl, z adres e-mail umożliwiającego nam zweryfikowanie Państwa danych. Po upływie powyższego, 14-dniowego terminu tracą Państwo prawo do wykonania prawa do odstąpienia.
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru powyższego formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W razie dokonanego przez Państwa odstąpienia, Dostawca usług co do zasady zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych od Państwa płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Jeśli jednak na czas obowiązywania umowy udostępniliśmy Państwu jakikolwiek sprzęt, czy urządzenia np. router, możemy wstrzymać się ze zwrotem dokonanych przez Państwa płatności do czasu ich otrzymania z powrotem lub dostarczenia przez Państwa dowodu ich odesłania.
- Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte przy dokonaniu płatności, chyba że złożą Państwo wniosek o dokonanie płatności w inny sposób, o ile nie będzie to wiązało się dla Państwa z dodatkowymi kosztami.
- Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług lub wykonania instalacji bądź aktywacji usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo za świadczenia i usługi wykonane do chwili odstąpienia od Umowy, w tym opłaty za instalację, wskazanej w umowie lub cenniku. W odniesieniu do opłat abonamentowych, zobowiązani będziecie Państwo do zapłaty kwoty proporcjonalnej do czasu świadczenia usługi.
- Zasady zwrotu sprzętu i urządzeń, w tym koszty zwrotu i ich zużycia, zawarte są w § 3 ust. 14-15 udostępnionego Państwu regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych.
- Jeśli wraz z umową zawarliście Państwo powiązaną z nią umowę promocyjnego zakupu urządzenia np. routera, to z chwilą odstąpienia umowa ta wygasa, a zwrotu urządzenia dokonujecie w taki sposób jak w punkcie 6, a zwrotu ceny dokonamy jak w punkcie 3.
Data i podpis Abonenta
Urządzenia nadawczo-odbiorcze takie jak antena zewnętrzna, urządzenia GPON, routery bezprzewodowe WiFi, są bardzo podatne na wszelkiego rodzaju przepięcia i spadki napięcia w sieci elektrycznej jak również wyładowania atmosferyczne. Każde tego typu zdarzenie może doprowadzić do uszkodzenia urządzenia, jak również podłączonych do niego innych sprzętów za pośrednictwem kabla sieciowego LAN.
W momencie stwierdzenia przez użytkownika sprzętu jakichkolwiek z poniżej wymienionych sytuacji:
1. nagłe zaniki i powroty zasilania występujące z dużą częstotliwością,
2. spadek napięcia w sieci elektrycznej,
3. zbliżająca się burza i towarzyszące jej wyładowania atmosferyczne,
należy bezwzględnie dla swojego bezpieczeństwa oraz w celu uniknięcia strat materialnych:
1. odłączyć z gniazd elektrycznych zasilacze poszczególnych urządzeń sieciowych,
2. odłączyć kabel sieciowy LAN od komputera,
3. odłączenie sprzętu w przypadku zbliżającej się burzy powinno nastąpić z wyprzedzeniem, a nie w momencie wystąpienia okolicznych wyładowań, ma to związek z tym że wyładowanie może nastąpić w sieć elektryczną i tą drogą wywołać uszkodzenia.
Analogicznie po ustąpieniu wyładowań należy odczekać jakiś czas aż burza oddali się na bezpieczną odległość i dopiero wtedy podłączać sprzęt. Nie zastosowanie się do powyższych zaleceń może spowodować trwałe uszkodzenie sprzętu do odbioru Internetu i wszystkich podłączonych do niego urządzeń co w rezultacie może narazić Państwa na ewentualne niepotrzebne koszty. Gwarancje producentów sprzętu nie obejmują przypadków uszkodzenia urządzeń spowodowanych wyładowaniami atmosferycznymi i przepięciami instalacji elektrycznej. Sprzęt uszkodzony w ten sposób naprawiany jest na koszt klienta i należy mieć na uwadze, że nie w każdym przypadku urządzenie nadaje się do naprawy (uszkodzenie całkowite) co generuje jeszcze wyższe koszty.